Tesla 22kW AC Ladegerät

Möchten Sie ein 22-kW-Wechselstrom-Ladegerät für Ihr Modell 3 / Y haben?

Es ist ein Killer-Feature für mich, ich will es unbedingt (It is a killer feature for me, I absolutely want it)
28%
9
Es ist schön zu haben (It is nice to have)
44%
14
Ich bin mit dem mitgelieferten 11-kW-Wechselstromladegerät zufrieden (I'm happy with provided 11kW AC charger)
28%
9
Insgesamt abgegebene Stimmen: 32

Re: Tesla 22kW AC Ladegerät

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Optimus hat geschrieben: But 400 supporters of round about 350.000 owners is not much demand for now: 0,1% :P
One more argument is that now Tesla owners are not geeks like me or you anymore. They are ordinary people who do not have much technical understanding. Recently I visited one of shopping centers where Tesla provided destination charger (nice, see attached picture). I met there a fresh owner of a brand new 2021 M3 (he had just temporary license plate) and I showed him my petition on my mobile phone and asked him if he would be interested. He was completely confused and obviously not having the foggiest idea what I'm talking about. I was thinking, OK, I need to switch language: Isn't that embarrassing that your brand new Tesla is charging at half the speed of my Zoe from Tesla branded charger?




Ein weiteres Argument ist, dass Tesla-Besitzer jetzt keine Geeks wie ich oder Sie mehr sind. Sie sind gewöhnliche Menschen, die nicht viel technisches Verständnis haben. Kürzlich habe ich eines der Einkaufszentren besucht, in denen Tesla ein Ladegerät zur Verfügung gestellt hat (schön, siehe beigefügtes Bild). Ich traf dort einen neuen Besitzer des brandneuen 2021 M3 (er hatte nur ein vorübergehendes Nummernschild) und zeigte ihm meine Petition auf meinem Handy und fragte ihn, ob er interessiert wäre. Er war völlig verwirrt und hatte offensichtlich nicht die geringste Ahnung, wovon ich spreche. Ich dachte, OK, ich muss die Sprache wechseln: Ist es nicht peinlich, dass Ihr brandneuer Tesla mit der halben Geschwindigkeit meines Zoe vom Tesla-Markenladegerät aufgeladen wird?
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Re: Tesla 22kW AC Ladegerät

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Optimus hat geschrieben: Than there are more limiting HW (electronic components). What do think means: 3PH
I think this is 3 phase AC input. Output is DC 400 V for Li accu. And remember in USA power grid voltage is mostly 110 V and higher current.
3 phase AC for sure. I know about USA grid limitations. But Tesla are not amateurs. They know what they are doing. They develop their own power electronics and they used to offer 22kW AC charger in the past as dual charger option for Model S for $2k including installation at the service center. If your read all my updates below the petition, you will learn more. I was driving Model S a lot in Germany in the past :)

P.S. The black car is Model S with 22kW dual charger option. I had this charger just next to my hotel, very convenient :)
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Re: Tesla 22kW AC Ladegerät

miho
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Vita1024 hat geschrieben:
Optimus hat geschrieben: But 400 supporters of round about 350.000 owners is not much demand for now: 0,1% :P
Isn't that embarrassing that your brand new Tesla is charging at half the speed of my Zoe from Tesla branded charger?




Ist es nicht peinlich, dass Ihr brandneuer Tesla mit der halben Geschwindigkeit meines Zoe vom Tesla-Markenladegerät aufgeladen wird?
But the M3 can charge, if in a hurry, at 170kW+ at DC Chargers. The old ZOEs cannot do that at all and the newer ones are limited to IIRC 50kW. 22kW is not useful for fast charging en-route and offers little benefit while charging when parked.

Aber ein M3 kann, wenn es eilig ist, an DC mit 170kW+ laden. Die alten Zoes haben gar kein DC und die neuen können IIRC nur 50kW. 22kW hilft nicht, wenn man unterwegs schnell nachladen will und bietet bei geparktem Auto zu wenig Vorteile.

Re: Tesla 22kW AC Ladegerät

Optimus
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Aber man kann an Supermarkt-Ladern für "Umme" mal "schnell" den P100D vollmachen, während man im Hotel wohnt. Finde ich (und auch andere hier im Forum) nicht so gut. :-( :x
Model 3 SR+, MidnightSilver/black 06/2019, EAP 09/2020, 15,3 kWh/100 km (netto) @65 Tkm
08/2022 BKW 0,74 kWp, SSW, 500 kWh/a
Tesla-Referral: https://ts.la/erik66594 für SuC-Freikilometer u.a. Prämien; BeCharge Einladungscode: ZMLRUS9

Re: Tesla 22kW AC Ladegerät

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miho hat geschrieben: But the M3 can charge, if in a hurry, at 170kW+ at DC Chargers. The old ZOEs cannot do that at all and the newer ones are limited to IIRC 50kW. 22kW is not useful for fast charging en-route and offers little benefit while charging when parked.

Aber ein M3 kann, wenn es eilig ist, an DC mit 170kW+ laden. Die alten Zoes haben gar kein DC und die neuen können IIRC nur 50kW. 22kW hilft nicht, wenn man unterwegs schnell nachladen will und bietet bei geparktem Auto zu wenig Vorteile.
I got that and agree that AC charging is not for road trips. But unfortunately DC infra is still not sufficient, at least not in the area where I live. If you do not have a private socket dedicated to your car and you rely 100% on public chargers you have to travel to a DC charger, hope it will not be occupied, waste time traveling there, waste time waiting for charge. I live in Prague and local utility company is rapidly expanding number of AC chargers. I have one just 500m from me. If you need to share the plug, even AC speed matters. Since battery size approaches 100kWh (I hope M3 from Berlin will have this capacity) it take like 10h to fully charge from 11kW.

Ich habe das verstanden und bin damit einverstanden, dass das Aufladen mit Wechselstrom nicht für Straßenfahrten gilt. Aber leider reicht DC Infra immer noch nicht aus, zumindest nicht in der Gegend, in der ich wohne. Wenn Sie keine private Steckdose für Ihr Auto haben und sich zu 100% auf öffentliche Ladegeräte verlassen, müssen Sie zu einem Gleichstromladegerät fahren, hoffen, dass es nicht belegt ist, verschwenden Sie Zeit damit, dorthin zu reisen, verschwenden Sie Zeit damit, auf das Laden zu warten. Ich lebe in Prag und das örtliche Versorgungsunternehmen erweitert die Anzahl der Wechselstromladegeräte rasant. Ich habe eine nur 500m von mir entfernt. Wenn Sie den Stecker gemeinsam nutzen müssen, ist auch die Wechselstromversorgung von Bedeutung. Da sich die Batteriegröße 100 kWh nähert (ich hoffe, dass der M3 aus Berlin diese Kapazität hat), dauert es ungefähr 10 Stunden, bis der Akku ab 11 kW vollständig aufgeladen ist.

Re: Tesla 22kW AC Ladegerät

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Optimus hat geschrieben: Aber man kann an Supermarkt-Ladern für "Umme" mal "schnell" den P100D vollmachen, während man im Hotel wohnt. Finde ich (und auch andere hier im Forum) nicht so gut. :-( :x
I'm not sure if I got this one. Is that how come to somebody who owns a Tesla might think about charging at the supermarket? This was back in 2014 and I can tell you charge a Tesla outside Supercharger network was a lot of fun :) Infra outside Tesla ecosystem at that time was a complete joke.


Ich bin mir nicht sicher, ob ich diesen habe. Ist es so, dass jemand, der einen Tesla besitzt, darüber nachdenkt, im Supermarkt aufzuladen? Dies war im Jahr 2014 und ich kann Ihnen sagen, dass das Aufladen eines Tesla außerhalb des Supercharger-Netzwerks eine Menge Spaß gemacht hat :) Infra außerhalb des Tesla-Ökosystems war zu dieser Zeit ein kompletter Witz.

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(Google translated, original message follows)
Wenn ich den Höhepunkt des Interesses in Deutschland noch nicht erreicht habe, werde ich mich über Ihre weitere Unterstützung freuen. Wenn jemand interessiert ist, wie meine Zahlen gewachsen sind, fügen Sie ein Kreisdiagramm hinzu. Mein Ziel ist mindestens 1 k, bevor ich nach Tesla zurückkehre.


If I have not yet reached the pinnacle of interest in Germany, I will appreciate your further support. If anybody is interested how my numbers have grown, attaching pie chart. My target is at least 1k before I go back to Tesla.
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Re: Tesla 22kW AC Ladegerät

miho
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Vita1024 hat geschrieben:
miho hat geschrieben: But the M3 can charge, if in a hurry, at 170kW+ at DC Chargers. The old ZOEs cannot do that at all and the newer ones are limited to IIRC 50kW. 22kW is not useful for fast charging en-route and offers little benefit while charging when parked.

Aber ein M3 kann, wenn es eilig ist, an DC mit 170kW+ laden. Die alten Zoes haben gar kein DC und die neuen können IIRC nur 50kW. 22kW hilft nicht, wenn man unterwegs schnell nachladen will und bietet bei geparktem Auto zu wenig Vorteile.
I got that and agree that AC charging is not for road trips. But unfortunately DC infra is still not sufficient, at least not in the area where I live. If you do not have a private socket dedicated to your car and you rely 100% on public chargers you have to travel to a DC charger, hope it will not be occupied, waste time traveling there, waste time waiting for charge. I live in Prague and local utility company is rapidly expanding number of AC chargers. I have one just 500m from me. If you need to share the plug, even AC speed matters. Since battery size approaches 100kWh (I hope M3 from Berlin will have this capacity) it take like 10h to fully charge from 11kW.
I understand your motivation. I'd hope that this is a brief, temporary situation and soon there will be enough DC chargers, e.g. 50kW at Supermarkets and faster at the motorways, If that's not the case your solution would have a longer useful life and make more sense.

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Wenn mir noch jemand helfen möchte, 1k-Unterstützer zu erreichen, werde ich es sehr schätzen.
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