und Hyundai irgendwann 2018, 4.000 Stück im Monat herstellen will
There is not and never has been a halt to Ioniq EV production.Here in Korea there has been no news of any halt to the production of the Ioniq EV, nor recent news of a battery shortage.
The brand new Ioniq EV I saw a few days ago had a VIN ending in *29624
Hyundai has produced about 30,000 Ioniq EVs in 2 years.
I would guess that this is exactly the number they budgeted for 3 or 4 years ago when they ordered the cells from LG Chem.
Battery factories take years to build. They do not suddenly appear.
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Haifisch hat geschrieben:Na wenigstens ein paar Autos mehr produziert als im Monat davor aber in Schwung kommt die Bude einfach nicht. Hyundai hatte eine Steigerung von 1200 auf 1800 zum Juli 2017 und für 2018 eine Steigerung auf 4000 angekündigt. Ist ja wie bei Tesla hier
Du willst doch nicht etwa einen Handyakku mit dem eines BEV vergleichen?d.m. hat geschrieben:Meiner Meinung nach ist der Mietakku für Viele ein gutes Argument, da ja bei einem Smartphone die "gleichen" Akkus auch nur 3 Jahre halten