Wie viele >50 kW Stationen es in den Staaten gibt, weiß ich leider auch nicht. Ich schätze, ähnlich viele wie bei uns in Norddeutschland (praktisch keine). Es geht hier vor allem darum, wie schnell (bei wieviel SoC) der Bolt abregelt, und das ist nach diesem Bericht schon nach 50% SoC.
Die relevanten Passagen aus dem Original-Blog (verlinkt im GCR Artikel):
* The Bolt tapers the max charge rate fairly early compared to say the Spark EV. While Spark EV owners reported near 50 kW rates from 0% to almost 80% SOC, I've noticed the Bolt starts tapering rates at around 50% SOC (ramps down to ~38kW/~100 amps) and again at 70% (down to ~24 kW/~60 amps) from peak ~46 kW/125 amp charge rates at a 125A station. At a little over 80%, the rate again tapers down to <20 kW and stays there till fully charged.
* The ~0-50% SOC window is where you will see the Bolt charge at the advertised "about 90 miles in about 30 minutes" rates, assuming the HV battery is up to temperature. In the spring/summer/fall, battery temps shouldn't be an issue, but in winter areas that routinely see sub-freezing temperatures, this is something to be aware of.
* The most I ever saw in a 30 minute session was 21.84 kWh charged at a 125A EVgo station. Translated in EPA-rated miles, that's ~87 miles in 30 minutes. Slight throttling was experienced.
Sprich, sogar der alte, nicht mehr produzierte Chevy Spark EV fordert an einer 50 kW Säule tatsächlich fast 50 kW ab, und zwar von 0 bis 80% SoC, während der Bolt maximal 46 kW abfordert und schon bei 50% SoC abregelt.
Aber natürlich: Die Ladeleistung an einer 100 kW Säule wäre sehr interessant. Vielleicht sieht es da ja, aus welchen Gründen auch immer, besser aus.