China: JAC iEV5 und Förderung der Elektromobilität in China

Alle anderen Elektroautos

China: JAC iEV5 und Förderung der Elektromobilität in China

USER_AVATAR
  • agerhard
  • Beiträge: 149
  • Registriert: Di 8. Jul 2014, 14:58
  • Wohnort: Region Stuttgart
  • Hat sich bedankt: 1 Mal
  • Danke erhalten: 5 Mal
read
Hallo zusammen,

auch wenn er nicht so aufregend ist wie ein Tesla S, so kann man sagen, daß die EVs in der Mitte der chinesischen Gesellschaft ankommen (nachdem die E-Roller schon längst da sind):

http://www.carnewschina.com/2014/12/22/ ... -in-china/

http://www.carnewschina.com/2015/12/06/ ... for-china/

EV Details: "The iEV5 is powered by an electric motor with an 0utput of 68hp and 215nm, mated to a 70aH lithium-ion battery. Range 250 kilometer and top speed is 120 kilometers per hour. Charging takes eight hours on 220V or 2.5 hours for 80% battery on a fast charger."

Wenn man sich noch die Förderung anschaut, kann ich jeden Bürger der VRC verstehen, der sich einen zulegt:
"Price for all this pretty differs per city, depending on subsidies. Without any the price of a brand new iEV5 is a steep 152.800 yuan or 23.865 USD. In Beijing price goes down by a massive 90.000 yuan in state level and city level subsidies, leaving a dealer price of only 62.800 yuan or 9808 USD. With this kind of price levels, and with the usual free fast-charger for at home, and with the easier-to-get license plates, people are slowly but certainly warming up to electric cars. "

cu,
agerhard
1. EV: Botschafter-Leaf (ZE0 04.2015 von eDEVIL übernommen) - abgelöst durch 2. EV: PerlWeiß-Leaf (ZE0 10.2016 von Solarstromer übernommen)
Anzeige

Zurück zu „Serienfahrzeuge“

Gehe zu Profile
  • Vergleichbare Themen
    Antworten
    Zugriffe
    Letzter Beitrag