Ladeverhalten R240 vs. Q210

Chamäleon Lader und Ladeboxen - Themen, die das Laden des Renault ZOE betreffen

Re: Ladeverhalten R240 vs. Q210

Beitragvon Twizyflu » Sa 6. Feb 2016, 13:38

Naja so war es bei meinem Q210 damals. Das werden sicher andere bestätigen.
Man weiß ja nicht wie sich der R240 verhält oder ob hier das BMS ein wenig anders arbeiten lässt...
Ladeinfrastruktur & Ladekabel: https://www.nic-e.shop
Nachhaltige Accessoires aus Holz: https://www.holzreich.shop

Aktuelles E-Fahrzeug: seit 04/17: Hyundai IONIQ Elektro Style
Ordered: Hyundai KONA Elektro 64 kWh Premium by Sangl
Benutzeravatar
Twizyflu
 
Beiträge: 21090
Registriert: Mi 8. Mai 2013, 22:11

Anzeige

Re: Ladeverhalten R240 vs. Q210

Beitragvon jmeijer » Sa 6. Feb 2016, 14:18

I am probably considered a very stubborn man, so be it.........

As the battery is definitely the same, and as the BMS (LBC and LBC2) are embedded in the battery pack, I doubt they are programmed differently.

What we've noticed is that when the charger reports 43 kW, the care is tricked into believing it is hooked to a 22 kW charger, no more, no less, see http://canze.fisch.lu/charging-the-r240/ So a difference in the BCB programming (complete new hardware anyway) is far more likely.

Temperature effects are VERY steep indeed, so it is not very useful to compare with "roughy the same" temperatures. 1 degree can make a whopping 2 kW difference in max charging power. I can't remember if I have posted the approximation sheet here, so pardon me if this is a double post:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Jeroen - ZOE Q210 Nov 2013 - PV powered - CanZE co-developer http://canze.fisch.lu
jmeijer
 
Beiträge: 210
Registriert: Mo 2. Sep 2013, 15:08

Vorherige

Zurück zu ZOE - Laden, Ladeequipment

 
  • Ähnliche Themen
    Antworten
    Zugriffe
    Letzter Beitrag
  • Ähnliche Artikel im Blog

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast