BMW, eine echte Highttech Firma

Re: BMW, eine echte Highttech Firma

Beitragvon BMWi3PL » Fr 8. Dez 2017, 13:02

I have same problem - IP conflict between motherboard and touchscreen.

How did you solve this?

I got "factory" settings:

IP-Adress: 192.168.0.101
Subnet mask: 255.255.255.0
Standard gataway: 192.168.0.132
DNS: 192.168.0.1

After update - this IP details doesn't work.

Here is the link to my dropbox folder with movie, which shows how looks update process: https://www.dropbox.com/home/WALLBOX?preview=Błąd+aktualizacji.MOV
The IP problem you can see at 9min 52 sec.
BMWi3PL
 
Beiträge: 4
Registriert: Do 7. Dez 2017, 16:18

Anzeige

Re: BMW, eine echte Highttech Firma

Beitragvon sengewald » Fr 8. Dez 2017, 15:34

Hi,
if 192.168.0.101 is the IP of your Wallbox, it is very likely that this also is in the IP Range of your DHCP Server.
Solution 1) For "technical" people: open your Router Webinterface and configure your DHCP Server in that way that it does not include the IP of your Wallbox.

Solution 2) Change the IP address of your Wallbox to maybe 192.168.0.8 or lets say 192.168.0.211(both just examples), so either very low or very high. In both cases it is very likely that there is no IP conflict anymore.
sengewald
 
Beiträge: 130
Registriert: Mi 11. Mai 2016, 10:01
Wohnort: Besseringen, germany

Re: BMW, eine echte Highttech Firma

Beitragvon BMWi3PL » Sa 9. Dez 2017, 01:03

I don't have any DHCP server here.

Maybe I didn't write everything clearly enough.
My wallbox is not connected to IT connection or any different ways to Internet.

After update - touchscreen can't find a way to connect with motherboard - that's why it needs to get motherboard IP.
I wrote it wrong - writing about "IP conflict" - I should write about "missing IP"

Do you think is there any way to find motherboard IP?
Is there any address section which I should try for sure like your example from 192.168.0.8 to 192.168.0.211?
BMWi3PL
 
Beiträge: 4
Registriert: Do 7. Dez 2017, 16:18

Re: BMW, eine echte Highttech Firma

Beitragvon sengewald » Mi 13. Dez 2017, 11:40

Hmm,
sorry this sounds like a real "hardware" problem.
Like i always tell to my clients here, there is no magic button "make it work".

And there is nothing to setup in the Wallbox to fix this problem, as far as i know.

The best way to get service from BMW is to call the Hotline through the I3 Teleservice.
They know very well how to handle problems with BMW Wallboxes.
At least here in germany.
sengewald
 
Beiträge: 130
Registriert: Mi 11. Mai 2016, 10:01
Wohnort: Besseringen, germany

Re: BMW, eine echte Highttech Firma

Beitragvon secuder » Mi 13. Dez 2017, 13:06

Poolcrack hat geschrieben:
[...]Ich habe meinen i3 trotzdem mit dem CCS Stecker eingesteckt, die Säule startete die Ladung (blau). Nach dem Ladevorgang war die dann auf dauergrün. Wollte mir nur bisher niemand glauben. :? :)
iOnier hat geschrieben:
Wahrscheinlich hatte vorher eine ZOE dran versucht zu laden ... ; -)

DAS würde viel erklären, ZOE am CCS :lol:
midimal hat geschrieben:
Ist die neue ZOE auch so'ne Ladezicke wie die Ur-ZOE?

Meine ist jetzt 2 Jahre alt und hat erst ein einziges Mal gezickt :)
Benutzeravatar
secuder
 
Beiträge: 471
Registriert: Di 29. Dez 2015, 21:59

Re: BMW, eine echte Highttech Firma

Beitragvon seb » Mi 13. Dez 2017, 15:32

The wallbox pro is actually using two IP numbers. The one that is entered on the touchscreen, and then +1 for the internal board.

To make sure its not conflicting with other devices I would recommend to set a higher last digit like it was suggested before:

192.168.0.240

This will also cause the wallbox to use 192.168.0.241 - but as both IP numbers should not be in use by other devices in the network, this should do.

The wallbox will reboot anyway after setting this.
Tesla X100D AP2, Tesla S75D AP1, 5kWp Solar, 2x11kW Wallbox steuerbar nach Solar-Leistung und Hauslast.
seb
 
Beiträge: 98
Registriert: Di 14. Jan 2014, 23:32

Re: BMW, eine echte Highttech Firma

Beitragvon iOnier » Mi 13. Dez 2017, 21:11

secuder hat geschrieben:
iOnier hat geschrieben:
Wahrscheinlich hatte vorher eine ZOE dran versucht zu laden ... ; -)

DAS würde viel erklären, ZOE am CCS

Wie, sind das keine Triple am Aldi?
... war aber trotzdem nicht ganz ernst gemeint :-)
Gruß
Werner
Peugeot iOn Produktionsdatum 09/2015
Benutzeravatar
iOnier
 
Beiträge: 3389
Registriert: Mi 23. Dez 2015, 01:53

Re: BMW, eine echte Highttech Firma

Beitragvon rs38 » Do 14. Dez 2017, 16:44

sengewald hat geschrieben:
Liebes Forum,

Also wenn ihr das naechste Mal vor einer defekten Ladesaeule steht, einfach euren I3 anstecken und, falls das Auto korrekt programmiert ist, wird es die Ladesaeule selbsttaetig reparieren.


kann das jemand näher erklären?
Benutzeravatar
rs38
 
Beiträge: 49
Registriert: Mi 3. Mai 2017, 09:25

Re: BMW, eine echte Highttech Firma

Beitragvon Henry2926 » Do 14. Dez 2017, 16:56

Es geht darum, dass die Mitarbeiter der BMW-Niederlassung annahmen, ein Softwareupdate für den OBC des BMW würde ein Problem beheben, das eindeutig von der Wallbox ausging.
Natürlich kann man das Fahrzeug danach nicht an die fehlerhafte Wallbox stecken und erwarten, dass diese dann wieder funktioniert.
Benutzeravatar
Henry2926
 
Beiträge: 175
Registriert: So 13. Aug 2017, 11:09

Anzeige

Vorherige

Zurück zu i3 - Laden, Ladeequipment

 
  • Ähnliche Themen
    Antworten
    Zugriffe
    Letzter Beitrag
  • Ähnliche Artikel im Blog

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 7 Gäste