OVMS für den Soul

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Re: OVMS für den Soul

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It would be good to have someone who can modify the App to our KIA Soul,
so we do not have to put in all commands and also get the Twizzy and/or Tesla specific parameters out of it.
I already asked in this thread for Dexter's help, but with no response from him.
Jan. 2024-, i3s 120Ah, >6000km

38m2 FlachK. > 260'000kWh
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Re: OVMS für den Soul

goev_no05
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I would also like to make the APPs less Tesla-specific, but I am currently only into the iOS-version. Also that is low priority for me, at the moment.

Re: OVMS für den Soul

Nukem36
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Hi!

my hardware arrived today. I'll start the preparations now. Unfortunatly winter is very strong here in the moment and I'll have to look for a warmer place ;) where I could make photos a.s.o. for the Kia documentation.

I asked some project members, if they could handout the docx od odt version. So I could start on that base. But give me some time..... it's some work.

I'll keep you informed...

Nukem36
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Re: OVMS für den Soul

Nukem36
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Hi !

again me.... a bit offtopic: as programmer I ordered Kit 3.5 instead of Kit 2. Does anybody know if this will work anyway? Should I use Pickit 3 to program the controller? I didn't find according informations at Fasttech (most is in chinese.... :roll: )

Thanks!
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Re: OVMS für den Soul

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  • dexter
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Hallo Jörg, Pickit3 funktioniert auch. Guckst Du hier:
http://dexters-web.de/faq#flash
Michael

Twike 3 (2001) … Emco Novum (2009) … Twizy 80 (2012) … Mii electric+ (2020)

https://dexters-web.de

Re: OVMS für den Soul

Nukem36
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Hallo Dexter,

danke für den Tip, hat funktioniert. Modul ist programmiert, SIM freigeschaltet und eingebaut. Jetzt geht's ans einrichten und wenn alles fkt. an die Doku. Brauch nur noch eine geheizte Garage.... hier hat's -9 Grad im Moment, da wird es sonst etwas frisch an den Fingern. ;)

Grüße
Nukem36
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Re: OVMS für den Soul

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Nukem36 hat geschrieben:Hallo Dexter,

danke für den Tip, hat funktioniert. Modul ist programmiert, SIM freigeschaltet und eingebaut. Jetzt geht's ans einrichten und wenn alles fkt. an die Doku. Brauch nur noch eine geheizte Garage.... hier hat's -9 Grad im Moment, da wird es sonst etwas frisch an den Fingern. ;)

Grüße
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Du bist aber auch heikel....
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Re: OVMS für den Soul

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goev_no05 hat geschrieben:I would also like to make the APPs less Tesla-specific, but I am currently only into the iOS-version. Also that is low priority for me, at the moment.
Maybe it would be good to have both SOC values available.

I do not know if you saw this posting here:

http://www.mykiasoulev.com/forum/viewto ... 7f88#p3121
In the Soul Spy topic a spreadsheet is given, showing different values you can get from OBDII.

But there are 2 different values:

State of Charge of Battery(BMS)
SOC Display


There are not the same on my Kia Soul EV (and also not by others).

A measurement a few days ago, without fully charged showed (2% difference):

State of Charge of Battery(BMS) 55 %
SOC Display 57 %


Today, when charged for 100% there was a difference of 5%:

State of Charge of Battery(BMS) 95 %
SOC Display 100 %


And when driving home, the difference between those were becoming smaller.

My theory is that you can compute the State of Health (SOH) with those 2 values.
The BMS SOC is related to the full capacity of the battery (30.5 kWh).
The Display SOC is related to the capacity for driving (27 kWh).

So it means that I have already lost 5% of the total capacity. But probably the SOH is meant regarding the driving capacity.
....................
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Re: OVMS für den Soul

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^tom^ hat geschrieben:Genug des Kabelhaufens.
Tür-Gummi links rausziehen, dann die Abdeckung links weg.
Sonnenblende weg und schon sollte es gehen.
Bei mir ist auf jeden fall kein Kabel auf dem Weg zum Spiegel zu sehen.
Reicht immer noch locker bis zur Mittelkonsole wo erst mal das Modul noch liegen bleibt.

PS: Die A-Säulenverkleidung muss dazu nicht entfernt werden!
Hi Tom,

Was meinst Du mit "Abdeckung links"? Der von Dir gewählte Platz scheint mir gut geeignet. Oder soll ich das Armaturenbrett nehmen? Ich bin am überlegen, was ich in die Doku nehmen soll und was sich leicht umsetzen lässt

Nukem36
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Re: OVMS für den Soul

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Die Abdeckung welche sich auf der Seite von den Sicherungen befindet (da kommst Du ja nur bei wenn die Tür offen ist).
Also bei OBD Port quasi 5cm nach links um die Ecke.
Weiss auch nicht wie ich das beschreiben soll, sonst kann ich auch ein Foto machen
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